Reprezentanții Panemar au trimis un comunicat de presă în jurul orei 18:00.

În urma semnalărilor din presă referitoare la cazul unei persoane nevăzătoare însoțită de un câine utilitar, care la data de 13.01.2017 în jurul orei 12.08 se afla în magazinul nostru de pe strada Tudor Mihali nr. 38-40, precum și a investigațiilor interne ale firmei noastre, precizăm următoarele lucruri.

Confirmăm că personalul nostru de la magazinul mai sus menționat a invitat tânăra să conducă câinele utilitar afară din magazin.

Motivul pentru care s-a procedat în acest mod are la bază legislația ce ține de siguranța alimentelor (REGULAMENTUL (CE) NR. 852/2004 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare) care NU permite accesul cu animale domestice în zonele de preparare, manipulare sau depozitare a produselor alimentare.

Regretăm însă că angajatele firmei noastre nu au avut o atitudine înțelegătoare față de persoana nevăzătoare și ne cerem public scuze pentru acest lucru. Suntem conștienți că situația creată se putea rezolva și într-un alt mod.

”Pâine cu suflet” arată grija noastră față de oameni, începând cu clienții noștri până la oamenii care lucrează în compania noastră și nu în ultimul rând față de toți colaboratorii cu care Panemar vine în contact. Personalul nostru este pus în fiecare zi in situația de a servi persoane cu dizabilități, inclusiv să faciliteze accesul în și din magazinele noastre, și reușesc să facă acest lucru cu succes. Vă asigurăm că nu există absolut nicio discriminare față de persoanele cu dizabilitați și că în Panemar conducerea firmei are toleranță zero pentru posibile cazuri de discriminare.

În consecință și pentru a evita apariţia unor astfel de situații pe viitor, am luat deja măsuri disciplinare și am demarat procesul de a instrui personalul în sensul acordării de sprijin persoanelor nevăzătoare, de la intrarea până la ieșirea din magazin, în limita și cu respectarea normelor legale în vigoare”, precizează reprezentanții Panemar.

COMUNICAT PANEMAR
Panemar a postat un mesaj în care își cere scuze pentru că angajata care a dat-o afară din magazin pe femeia nevăzătoare nu cunoștea legea.

Stim de legea care permite accesul în magazin și al câinelui ghid care însoțește persoana nevăzătoare. Însã vânzătoarea a acționat pe baza unei alte legi, care interzice animalele în spațiul de producție și vânzare a produselor alimentare. Ne cerem scuze pentru că nu am instruit vânzătoarele cu privire la această lege. Vă asigurăm că vom lua măsurile necesare într-un timp cât mai scurt. Vă mulțumim!”, au precizat reprezentanții Panemar, într-un răspuns scris pe pagina lor de Facebook.

Citește și…

Cluj-Napoca: O tânără nevăzătoare însoțită de câinele ei însoțitor a fost dată afară dintr-un magazin Panemar